جهان ورزشی

جهان ورزشی

جدیدترین اخبار ورزشی ایران و جهان به همراه سرویس ویدئو

درباره وبلاگ


جدیدترین اخبار ورزشی ایران و جهان به همراه سرویس ویدئو در جهان ورزشی

نويسندگان

آرشیو مطالب

لینکهای مفید

آخرین مطالب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 7326
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سپاهان 2 - فولاد 1؛ خلعت صعود بر دوش سپاهان

سپاهان محرم نویدکیا  محمدرضا خلعتبری

مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور- یادبود آزادسازی خرمشهر

فولاد مبارکه سپاهان ۲ - فولاد خوزستان ۱

گل‌ها: محمد غلامی (9) و محمدرضا خلعتبری (۸۵) براي سپاهان- لوسيانو پریرا (۵۸) براي فولاد

پنجشنبه 23 آذرماه 1391- ساعت 16:15

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 2000 نفر

داور: محسن قهرمانی

کمک‌ها: بابک داوری، علی میرزابیگی

اخطار: اميد خالدي (فولاد)

 

سپاهان اصفهان: محمدباقر صادقی– فرشید طالبی– علی احمدی– حسن جعفری– مهدی جعفرپور– محرم نویدکیا – اروین بولکو– محمدرضا خلعتبری– محمد غلامی– احمد جمشیدیان (66 امين جهان‌عالي

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

فولاد خوزستان: ارشاد یوسفی– عبدالله کرمی– ایوب والی– امید خالدی– خیرالله ویسی آرا– مهدی نوری– شهاب کرمی– بختیار رحمانی– اسماعیل شریفات– عباس پورخسروانی– لوسیانو پریرا (62- ساسان انصاري)

سرمربی: حسین فرکی

 

شرح بازي

فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان در شرایطی دیدار افتتاحیه مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور را آغاز می‌کنند که هر دو تیم به خوبی واقفند قهرمانی در جام حذفی راه میانبر و صعود به مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. زردپوشان اصفهان که در دور گذشته این مسابقات در ورزشگاه تختی اهواز با تک‌گل آرش افشین از گردونه مسابقات حذف شده بودند در واقع امروز به قصد برد و تلافی تلخکامی سال گذشته قصد دارند تا کار شاگردان حسین فرکی را یکسره کنند.

اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که قرمزپوشان شهر اهواز با روند رو به رشد و شکست‌ناپذیری که طی 9 هفته متوالی در لیگ برتر طی کرده‌اند حریف "چغر" و گردن‌کلفتی برای یاران زلاتکو کرانچار به حساب می‌آیند.

نیمه اول

همزمان با سوت محسن قهرمانی قاضی دیدار سپاهان و فولاد خوزستان، این قرمزپوشان شهر اهواز بودند که از‌‌ همان بدو کار مالکیت توپ و میدان را به دست گرفتند. از نوع بازی خوزستاني‌ها اين‌طور به نظر مي‌رسيد که تمامی توپ‌ها در زمین زردپوشان به اسماعیل شریفات «هافبک، مهاجم» فولاد ختم خواهد شد. شاگردان حسین فرکی تا هفت دقیقه ابتدایی مسابقه چنان قهرمان نیم‌فصل لیگ بر‌تر را مسحور قدرت خود کرده بودند که اندک تماشاگر حاضر در ورزشگاه فولادشهر اصلا سرمای گزنده را حس نمی‌کردند.

به هر حال برخلاف جریان بازی در دایره میانی زمین باز هم محمدرضا خلعتبری بهترین گل‌ساز این فصل زردپوشان، با یک توپگیری عالی محمد غلامی را در موقعیت گلزني قرار داد. غلامی مهاجم باانگیزه این روزهای سپاهان وقتی توانست از کمند مدافعان فولاد خوزستان بگریزد در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان فولاد با یک حرکت زیبای بدن وی را جا گذاشت و توپ را در قعر دروازه قرمزپوشان قرار داد.

فولادی‌ها بعد از دريافت گل برای جبران مافات با دوندگی و کوشش بیشتر تا حدودی توانستند زردپوشان را در نیمه خودشان نگه دارند و منتظر ایجاد موقعیت گلزنی شوند که خط دفاع سپاهان اجازه هیچ‌گونه فرصتی را به مهاجمان فولاد خوزستان ندادند تا نیمه اول با تک گل محمد غلامی به سود طلایی‌پوشان شهر اصفهان به پایان برسد.

نیمه دوم

پر مسلم بود که تیم فولاد خوزستان برای جبران گل خورده در وقت دوم خود را به آب و آتش خواهد زد که همین‌طور هم شد. شاگردان حسین فرکی از دو جناح با اسماعیل شریفات و لوسیانو پریرا آهنگ دروازه سپاهان را کردند که از قضا پریرای برزیلی از توپ بلند ارسالی که در پشت مدافعان سپاهان برای او فرود آمد نهایت بهره را برد و یک‌تنه خود را در حالت تک‌بهتک با صادقی قرار داد و توانست گل تساوی فولاد را وارد دروازه سپاهان کند.

بعد از گل تساوی، کرانچار دست به كار شد و در فاصله‌اي خیلی کوتاه دست به دو تعویض زد. او امین جهان‌عالیان و جواهیر سوکای را به ترتیب به‌جای احمد جمشیدیان و حسین پاپی برای تقویت خطوط میانی و حمله خود به بازی فراخواند که اين تعويض‌ها براي زردپوشان مثمرثمر واقع شد. با آمدن سوکای به بازی جناح چپ زردپوشان جان تازه‌ای گرفت تا جایی که سانترهای خطرناك او بارها خط دفاعی فولاد را آزار داد.

سپاهانی‌ها که از ایجاد این موقعیت‌ها شارژ روحی شده بودند دست از حملات خود نکشیدند تا اینکه محرم نویدکیا در دقیقه 85 از شلوغی محوطه جریمه فولاد خوزستان نهایت استفاده را کرد و پاس زمینی‌اش را به خلعتبری سپرد تا وی در حالتی درازکش بتواند گل برتری را به نفع طلایی‌پوشان به ثمر برساند. حالا حسین فرکی و شاگردانش برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بايد چشم به مسابقات لیگ برتر بدوزند.

 

شرح گل‌ها:

1-0 سپاهان؛ دقيقه 9 : پاس عالي خلعتبري در عمق، محمد غلامی را با گلر حريف در موقعيت تك به تك قرار داد. غلامي بعد از فرار از کمند مدافعان فولاد با یک حرکت بدن ارشاد یوسفی را جا گذاشت و توپ را در قعر دروازه قرمزپوشان جای داد.

1-1 فولاد؛ دقيقه 58 : فولاد هم از همان راهي به گل رسيد كه سپاهان رسيده بود. پاس پشت دفاع، فرار لوسيانو پریرا و تک به تک شدن او با محمدباقر صادقي. دروازه‌بان سپاهان واكنش مطمئني نداشت و ضربه نه‌چندان محكم لوسيانو از كنار پاي او عبور كرد و به تور رسيد.

2-1 سپاهان؛ دقيقه 85 : خلعتبري پا به توپ به داخل محوطه جريمه نفوذ كرد و وقتي در برخورد با مدافعان فولاد تعادلش را از دست داد به نظر مي‌رسيد اين موقعيت از دست رفته است. اما او به حالت درازكش توپ را به داخل دروازه فولادي‌ها تكل كرد!

 

دقایق کلیدی

دقيقه 5 : شوت کاشته عبدالله کرمی در حالی که دروازه‌بان سپاهان کمی از چارچوب به بیرون آمده بود با کف دستان محمدباقر صادقی به کرنر رفت.

دقيقه 7 : پاس رو به عقب علی احمدی به محمدباقر صادقی و تعلل صادقي می‌رفت تا دروازه سپاهانی‌ها را با خطر مواجه کند که حسن جعفری توپ را دفع کرد.

دقيقه 19 : حسين پاپي سانتر خطرناكي را با پای چپ روي دروازه فولاد ارسال كرد اما توپ با ضربه سر ایوب والی به کرنر رفت.

دقيقه 52 : ارسال بلند شهاب کرمی بر روی نقطه پنالتی با ضربه سر علی احمدی به کرنر رفت.

دقيقه 55 : فرار پا به توپ بختیار رحمانی و پاس وی به پریرا با شوت عباس‌ پورخسروانی همراه شد تا محمدباقر صادقی در حالتی نامتعادل با کف دست توپ را دفع کند.

دقيقه 71 : سانتر ارسالی از جناح چپ زردپوشان وقتی در کنج شش‌قدم فولاد به علی احمدی رسید وی توپ را به جای داخل دروازه به پای دفاع فولاد زد تا سپاهانی‌ها صاحب کرنر شوند.

دقيقه 76 : پاس عرضی و زمینی سوکای در دهانه دروازه فولاد با شوت خلعتبری به پای ارشاد یوسفی برخورد کرد تا بهترین موقعیت زردپوشان برای گلزنی به هدر برود.

دقيقه 78 : سانتر پای چپ سوکای با ضربه سر محمد غلامی و دخالت دروازه‌بان فولاد راهی کرنر شد.

دقيقه 93 : پاس زیبای شهاب کرمی بر روی سر عبدالله کرمی جفت وجور نشد تا آخرين فرصت فولاد براي گل تساوی از كنار دروازه صادقي راهي خارج شود. اين بهترين فرصت ممكن براي فرار از شكست بود اما ضربه عبدالله آه از نهاد خوزستاني‌ها خارج كرد.

 

بهترین بازیکن

هر دو تيم بازي را جذاب و هجومي دنبال كردند و چهره‌هاي درخشان در ميدان كم نبودند. اما محمدرضا خلعتبري باز هم مثل سه چهار ديدار اخير تيمش چهره برتر ميدان بود. او با تيزهوشي پاس گل اول را به محمد غلامي داد و گل برتري را هم با سماجت جالب توجهي به صورت درازكش به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه

فولاد خوزستان بعد از 9 هفته شكست‌ناپذيري در ليگ بالاخره در جام حذفي طعم شكست را بعد از مدت‌ها چشيد. جالب اين‌كه آخرين شكست فولادي‌ها دقيقا 89 روز قبل باز هم در همين ورزشگاه و مقابل ذوب‌آهن براي اين تيم رقم خورده بود.


ان)– حسین پاپی (67- جواهير سوكاي)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->